O NAS

Anna Baczmańska
- magister pedagogiki - specjalizacja pedagogika wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika, w zawodzie od 1985r.
Pracuję w Zespole Szkół Specjalnych od 1996r. oraz w SOSzW Szklary Górne od 2005r.
Dogoterapię prowadzę od 2000r. W zajęciach pomagają mi cztery psy - rasy Siberian Husky. Razem opiekujemy się ok. 50 dzieci.

Wadim Baczmański
-student Uniwersytetu Zielonogórskiego kierunek pedagogika opiekuńczo wychowawcza i profilaktyka.Ukończony kurs dogoterapii (kynoterapii) poświadczony uprawnieniami Ministerstwa Edukacji Narodowej.Prowadzę zajęcia z dogoterapii z dziećmi wielorako uszkodzonymi pod względem umysłowo i fizycznym w : SOSzW-Wojcieszów,Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych w Lubinie i Polkowicach oraz w Domu Dziennego Pobytu i Rehabilitacji w Głogowie.

Bogumił Baczmański
- magister pedagogiki - specjalizacja pedagogika wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika, w zawodzie od 1987r.
Pracuję w Zespole Szkół Specjalnych od 1996r. oraz w SOSzW Szklary Górne od 2007r.

Jesteśmy właścicielami hodowli psów rasy Siberian Husky "Wierzchowickie Wzgórze".

Pracujmy z dziećmi upośledzonymi ruchowo i umysłowo (zespół Downa, dziecięce porażenie mózgowe, zespół Retta, zespół genetyczny Geuleta de Touretta, autyzm).
Są to dzieci upośledzone w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.
Dogoterapię prowadzę od 2000r. W zajęciach pomagają mi cztery psy - rasy Siberian Husky. Razem opiekujemy się ok. 50 dzieci.

Dogoterapia to metoda terapeutyczna, wspomagająca rozwój ruchowy i umysłowy dziecka poprzez bezpośredni kontakt ze zwierzętami (w tym przypadku psem lub psami).

Celem tej terapii jest zniwelowanie blokady lęków przed zwierzętami oraz ludźmi, wyciszenie zachowań agresywnych, orientowanie się w schemacie ciała. Podczas zabawy z psem, wzmacniana jest u dziecka opiekuńczość oraz poczucie odpowiedzialności.
Uczy się ono panować nad własnymi emocjami a jednocześnie jest intensywnie stymulowane i psychicznie pobudzane przez kontakt z psem.

Zajęcia z dogoterapii wpływają na:
- zwiększenie poczucia bezpieczeństwa
- wyzwalają potrzebę spontanicznej komunikacji
- zmniejszają nadwrażliwość na bodźce dotykowe
- uaktywniają w poszczególnych sferach
- ułatwiają nawiązanie kontaktu z obcą osobą
- rozwijanie funkcji poznawczych
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi
- zniwelowanie blokady lęków przed zwierzętami
- działanie na receptory - wzrok,słuch, dotyk
- rozwijanie funkcji opiekuńczych
- poszerzenie zakresu ruchu
- wzmocnienie równowagi
- nabywanie umiejętności związanych z karmieniem i higieną psa
- opanowanie prostych elementów tresury, dających dziecku
  poczucie własnej wartości
- panowanie nad emocjami
- rozwijanie spostrzegawczości
- nauka kolejności czynności